pondelok 23. júla 2012


3. deň školenia

Výmena informácií - komunikácia, E-hlasovanie, videokonferencia

Časový rozsah školenia: 9:00 - 15:30 (6 hodinové školenie a polhodinová obedňajšia prestávka)

  • cieľ 3. dňa školenia: Sociálna sieť Google+ a možnosti komunikácie, E-hlasovanie (str. 35 - 47,
    128 - 133) -  Polleverywhere, Google formulár, kliker; videokonferencia (64 - 70, 191 - 194) a ich
     použitie  v slovneskom jazyku
  • nástroje 3. dňa školenia - interaktívna tabuľa, e-hlasovanie, prezentácia, multimédiá

Základná stratégia školenia: Dominantne - Od všeobecného ku konkrétnemu
Obsah školenia podľa portálu MVP:

Čo si mám vyskúšať a preštudovať pred týmto školením:
  • všetky digitálne technológie, ktoré budú použité v rámci 3. dňa školenia.

  • Zdroje z dištančného školenia (prístupné aj na Školenie lektorov SJL  http://goo.gl/jNhil )
Z1 - Základné administratívne kroky lektora
Z2 - Učebnica A 3. modulu - Využitie IKT v predmete slovenský jazyk - Vzájomná výmena informácií,
      Z reálnej do virtuálnej triedy
Z3 - Kompletný Youtube videosprievodca o Google+  http://goo.gl/I2Vjf
Z4 - Hlasovanie cez Polleverywhere- slovné mračno Dr. Hanč, video cca 7 min.,
      http://youtu.be/NyYIcy8HZB4
Z5 -  PowerPointová prezentácia E hlasovanie. p. Kesselová,  http://goo.gl/bD5Jw alebo
      prezentácia 3. školiaci deň  http://goo.gl/Bdn2j /
     Z6 -   Ako hlasovať cez google formulár – video 5 min.  http://goo.gl/dHc13 Z7 -  Práca s kruhmi video  cca
            1,5 min http://youtu.be/yL3DR-ZM-Xc
     Z8 -  Užitočné rozšírenia google+ video 10 min + linky na ich inštaláciu http://goo.gl/GNVhn
Z9 -  PowerPointová prezentácia “Komunikácia” http://goo.gl/2TpDC
Z10 - PowerPointová prezentácia p. Keseelová - Dva pohľady na IKT v SJL -  http://goo.gl/7bQ41
Z11-  Dokument „Organizácia záverečných prác“, ktorý je k dispozícii na portáli v menu Záverečná práca
      a  skúška/Pokyny a Dokumenty.

Čo si mám pripraviť na školenie:
  • Otázky na E-hlasovanie
  • Prezentácie k jednotlivým blokom
  • Elektronický zoznam liniek k prezentovanému e-obsahu pre rýchle otvorenie

Časový harmonogram činností:

9:00-12:00 Prvý blok školenia

9:00-9:45  Otvorenie školenia a administratívna činnosť
Aktivita lektora  
  • privítanie frekventantov, oboznámenie s obsahom ( Sociálna sieť Google+, E-hlasovanie, videokonferencia)
  • administratívnu činnosť,  fotografovanie skupinky (na fotkách sú aj plagáty projektu, on, skupina) .
Spoločná aktivita
  • Kontrola” plnenia úloh z predchádzajúcich stretnutí. Prezantácie úloh 1 - 2 frekventantov, ich skúsenosti a rady kolegom.
  • Frekventanti skontrolujú plnenie svojich úloh na portáli MVP, prejdú na internetovú stránku Google formulára, kde elektronicky odovzdajú vyhodnotenie svojej doterajšej práce - prehľad plnenia online úloh.
Požadovaný výstup aktivít:
  • Zozbieranie údajov o plnení úloh - jemný tlak a pomoc frekventantom
  • lektor vytlačil všetky papiere (časť z nich založí do záznamov, časť odovzdá frekventantom)
  • fotografie ako dokumentácia zo školenia

9:45-10:45  Predstavenie časti IKT - Vzájomná výmena informácií

Aktivita lektora (DT- prezentácia, IT)
a priama práca s google + na interaktívnej tabuli
  • Lektor už na prvom stretnutí zistil, kto používa gmail, požiadal o vytvorenie účtu na gmaili, stavia na tom, že každý účastník má konto na G+

  • Spoločne prechádzajú možnosťami komunikácie - lektor prostredníctvom interaktívnej tabule ukazuje - frekventanti hovoria svoje skúsenosti s používaním Google+ a záložiek

Spoločná aktivita
1. Vytvorte si na google+ kruh študijnej skupiny MVP
2. Vo dvojiciach vyskúšajte aspoň 3 druhy komunikácie cez google+(niekoľko replík na tému IKT vo vyučovaní SJL)
3. Prezentácia dialógov pred skupinou - dobrovoľná - aspoň 2 skupiny

Požadovaný výstup aktivít
Frekventanti by sa mali zoznámiť so základnými ideami a možnosťami siete Google +, uvedomiť si možnosti využitia v predmete SJL - kvôli digitálnej spoločnosti a novým kompetenciám - aby bolo vyučovanie efektívnejšie a úspešnejšie, aby záujmy a potreby žiaka boli ako prostriedok využité na jeho učenie sa.  

10:30-10:45 krátka prestávka na občerstvenie aj s časovou rezervou
Využitie prestávky na kopírovanie fotografií zo školenia na portál, poradenstvo k nesplneným  online aktivitám

10:45-12:00 Hlasovacie zariadenie

Aktivita lektora - Google Formulár - používanie hlasovacích zariadení http://goo.gl/gKNRO
  • Výklad - Zmena pohľadu na získavanie spätnej väzby, spôsoby hlasovania na hodinách SJL -PollEverywhere, Google Formulár, kliker; LMS Moodle?
http://goo.gl/bD5Jw - prezentácia p. Kesselová  alebo
http://goo.gl/VG2s4 prezentácia vytvorená k celému 3. školiacemu dňu
Počas tejto prezentácie sa vykonávajú niektoré aktivity znázornené v prezentácii
Video ukážka aktivácie služby PollEveryWhere Z4 http://youtu.be/NyYIcy8HZB4

Aktivita frekventantov
  • Úloha č.1: Zaregistrujte sa na PollEverywhere
  • Úloha č. 2: Vytvorte 4-členné skupinky. Jeden tvorí hlasovanie s otázkou (téma vzťahujúca sa k IKT a SJL), traja odpovedajú. Prestriedajte sa.
  • Úloha č. 3:  Vytvorte slovné mračno z odpovedí vo svojich skupinách.

Spoločné hodnotenie a diskusia - slovné mračno - http://www.polleverywhere.com/free_text_polls/LTEzNzgzNzg5NDc
Lektor pomáha radou pri nejasnostiach, spolu s frekventantmi v diskusii prejde odpovede z daných úloh, pýta sa na pocity. Vyhodnotenie slovného mračna a diskusia.

12:00-12:30 Obedňajšia prestávka

12:30-15:30 Druhý blok školenia

12:30-14:00 Práca frekventantov s Google Formulárom
    
Aktivita lektora
Pomocou PowerPointovej prezentácie (jej pokračovanie) http://goo.gl/VG2s4 a konkrétnych ukážok na IT spoločne vytvárajú frekventanti google formulár, používajú jeho skrátenú webovú adresu, tvoria náhľad na formulár aj vyhodnocovaciu tabuľku, všímajú si rôzne možnosti odpovedí, ktoré formulár ponúka

Spoločná aktivita
Vytvorte v Google formulári hlasovanie s tromi otázkami na ľubovoľnú tému z vyučovania SJL tak, aby sa na každú z nich odpovedalo inou formou:
ØText
ØVýber z možností
ØOznačovacie políčka
ØIná forma
Požiadajte 3 kolegov, aby zahlasovali  a zobrazte výsledky hlasovania.

Spoločná aktivita 2
Zopakujeme - formou hry vlak (kartičky, ktoré obsahujú a/ odpoveď b/ otázku . jeden číta otázku; ten kto má na kartičke odpoveď - prečíta odpoveď a následne prečíta ďalšiu otázku; takto prechádzajú informácie cez všetkých účastníkov); po hre spoločné zamyslenie, ako túto didaktickú hru realizovať prostredníctvom IKT (zdieľanie na disku?, otázky poslané mailom? SMS?)
Rozvinieme diskusiu o hlasovaní, porovnávame výhody a nevýhody uvedených spôsobov hlasovania, hľadáme možnosti ich najlepšieho vyzužitia pri jednotlivých témach vo vyučovaní SJL.

Aktivita lektora (DT- prezentácia, IT)
  • Posledná časť dnešného školenia, s otázkou: Pozeráme sa na IKT a vyučovanie slovenského jazyka ako módne partnerstvo z donútenia alebo prirodzenú a užitočnú symbiózu?
V približne 45 minútovej prezentácii lektor predstaví využitie IKT z dvoch pohľadov. V jednom čerpá zo zdroja Z10 http://goo.gl/7bQ41

  • V druhom pohľade ukončí pedagogickú časť školenia a to tým, že stručne predstaví na záver základný cieľ  MVP projektu:
DT nie sú cieľom, ale prostriedkom na dosiahnutie digitálnej gramotnosti ako jednej z kľúčových kompetecií 21.storočia.

Aktivita frekventantov
Frekventanti elektronicky zhodnotia školenie hlasovaním cez Google formulár, ktorý má tieto otázky:
  1. Aký ste mali pocit z dnešného školenia: veľmi dobrý, dobrý, neutrálny, zlý, veľmi zlý
  2. Čo mi dalo dnešné školenie: veľa, skôr viac ako menej, skôr menej ako viac, málo
  3. Slovné hodnotenie - Najdôležitejšia myšlienka
  4. Čo mu ste najmenej rozumeli, alebo čo by ste potrebovali viac vysvetliť
  5. Otázka, čo by ste sa spýtali


13:45-14:00 - prestávka, Kopírovanie fotografií zo školenia na portál


14:00-15:30 Z reálnej do virtuálnej triedy alebo videokonferencia v škole
Lektor s použitím PowerPointovej prezentácie (jej pokračovanie) http://goo.gl/VG2s4 a IT vysvetlí spôsob fungovania videokonferencie - pozývateľ, otvorenie stretnutia, pripojenie sa ďalších účastníkov k videokonferencii, možnosť pripomienkovať počas videokonferencie aj písomnou formou v ľavom okne “rozhovor”.
  • Keďže frekventanti už sú používateľmi google+, vyskúšajú si fungovanie videokonferencie v skupinkách, napr. po štyroch (podľa počtu frekventantov v skupine) ak sú v učebni mikrofóny a slúchadlá.
Aktivita frekventantov:
Pomocou  google formulára alebo na IT napíšte aspoň po 1 návrhu, pri akej príležitosti by sa dala použiť videokonferencia vo vyučovaní SJL:      a) v   ZŠ   
                                                       b) v   SŠ
Spoločná diskusia kde všade a ako sa dá videokonferencia uplatniť vo výchove a vzdelávaní.

Aktivita pre frekventantov - dištančná časť
  • V tejto aktivite lektor na IT a frekventanti na počítačoch sa prihlásia na portál  modernizaciavzdelavania.sk, pozrú si tretiu online aktivitu dištančnej časti vzdelávania:
Názov aktivity :A3 Hlasovanie
Zadanie aktivity :Vypracujte prípravu na vybranú jazykovú tému, v ktorej použijete hlasovacie zariadenie. Túto prípravu pošlite trom kolegom zo skupiny účastníkov kurzu a požiadajte ich o názor na váš námet (vložený formou komentárov priamo do textu). Vylepšite svoju prípravu tak, že spracujete aj pripomienky svojich kolegov.


  • Pravidlá práce, komunikácie. V tomto okamihu lektor vysvetlí základné a jasné pravidlá práce na úlohe A3, dodržiavania termínov, komunikácie v prípade nejasností a problémov, upozorní, že na ďalšie školenie 2-3 frekventanti odprezentujúi svoje online aktivity.

Doplnková spoločná aktivita
Záverečná práca.
Diskusia o možných témach a typoch; Stanovené typy záverečných prác sú: didaktický projekt, kvalifikovaný návrh učebnej pomôcky na báze IKT s návrhom metodiky použitia, výskumná práca.
rozdiely pojmov Didaktický projekt; Metodika
Zdôrazniť potrebu naštudovať si na portáli MVP

Doplnková samostatná aktivita
V prípade časovej rezervy môžu frekventanti pracovať na svojej online aktivite. V žiadnom prípade nesmú frekventanti odísť skôr ako po 6,5 hodine od začiatku školenia, v tomto prípade o 15:30. Chodia pravidelné neplánované kontroly, a nesplnenie povinností môže mať anuláciu mzdy a tohto školenia pre lektora aj frekventantov.

15:20 - 15:30 Vypnutie počítačov a digitálnej techniky

15:30 Koniec školenia a odchod frekventantov

15:30-15:45 Odovzdanie miestnosti a odchod lektora

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára